הכנה לשירות מבחן

פעמים רבות אדם אשר נמצא בהליך הפלילי ומגיע לפגישה עם קצין/ת המבחן, אינו סבור כי הוא נדרש לטיפול או סיוע של עובד/ת סוציאלי/ת והוא אינו נוטל אחריות על העבירה המיוחסת לו. בתוך כך, הוא אינו מבין את חשיבות הריאיון אל מול קציני המבחן והאופן בו הוא מציג עצמו בפניהם. התוצאה ביחס לכך היא אחת – אותו אדם צפוי לקבל תסקיר שלילי. כלומר, תסקיר שאינו נותן המלצה להליך שיקומי וטיפולי בעניינו, במילים אחרות ופשוטות – תסקיר עם המלצה למאסר (עבודות שירות/ כלא). תסקיר זה מוגש לבית המשפט בהליך הפלילי והוא מהווה נדבך משמעותי בעת גזר הדין ולעיתים אף עלול לחרוץ דינו של אותו אדם.

מניסיוני הרב במהלך 12 שנות עבודה בשירות בתי הסוהר, הן כעובדת סוציאלית ומטפלת באוכלוסיה מגוונת של עצורים ושפוטים בעבירות שונות (פיסיקליות, תעבורה, רכוש, סמים, אלמ״ב, מין וכיו״ב) והן כקצינת אבחון והשמה בעבודות שירות מצאתי, כי נאשמים רבים מגיעים לפגישה עם קצין/ת המבחן מבלי שקיבלו את ההכנה המתאימה לכך, דבר שגורם להם להיכשל בתהליך האבחון ומביא לתוצאה קשה יותר עבורם בעת מתן גזר הדין.

השירות שניתן על-ידי עונה על צורך מהותי זה. הנאשם יקבל ליווי והכנה מקיפה לפני המפגש עם קציני המבחן, הכוללת הכרות מעמיקה עם הנאשם והעבירות המיוחסות לו, היכרות עם מערכות היחסים השונות בחייו, עריכת סימולציית ריאיון תוך התמקדות בנקודות המהותיות הדורשות התבוננות מחודשת, העלאת מודעות עצמית בתהליך לקיחת האחריות על העבירה והבנת הצרכים הטיפוליים של הנאשם, בדגש על אופן הצגתם בפני קציני המבחן.

זקוקים לייעוץ נוסף ?